JOJO






O odrůdě...





Hmotnost plodu:  45 g (34 - 40 mm)
Obsah cukru: 14-19°Bx



Plody protáhle oválné, tmavě modré, silně aromatické. Střední až vyšší obsah cukru, plody nepadají Velmi časný nástup do plodnosti, pravidelné a vysoké výnosy Zraje krátce před či se švestkou domácí Dužnina v plné zralosti pevná, žlutá až zlatožlutá, jde dobře od pecky, velmi dobrá, harmonické chuti. Strom roste středně silně, má volnou, širokou korunu. Kvete středně raně s Čač. Lepoticí. Je odolný k pozdním jarním mrazíkům a samosprašný.
Rezistentní k šarce!!!

Pozn. Kvalitativní rezistence k šárce – hypersenzitivní reakce je po napadení rostliny virem šárky dochází k nekrotizaci napadeného místa a tím k jeho plné izolaci, uvedená odrůda zůstává neinfikována. Výzkumy a testování prokázaly, že ani inokulací, ani mšicemi nebyla dosud tato odrůda infikována virem šárky. Z toho důvodu se nedoporučuje roubování této odrůdy na větve či podnože infikované šárkou.

Rafael & Deslik



Vaše zkušenosti...

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Letos jsem koupil od sadaře porci švestek JoJo. Sadař je nechal do poslední chvíle a strojově klepal. Na ty 2 metráky mi dal dost dobrou cenu. Byly opravdu dost zralé, až přezrálé - téměř 20 Bx. Kvasily s přídavkem cukru 2kg na 100 litrů ve dvou sudech s kvasinkami. Chtěl jsem je na takovou tu běžnou slivovici na různé příležitosti, kdy je mi líto kvalitní pálenky pro neznabohy, co to pijí na ex z velkých panáků. A rozhodně jsem od ní moc neočekával. Kvasily 110 dní a pálil jsem koncem ledna.
Výsledek mě ale velmi mile překvapil. Za tu práci to tedy rozhodně stálo a pálenka je dost dobrá. Vím, to říká o své pálence každý)) ale tato ze švestek JoJo si tu známku dobrá opravdu zaslouží. (moje stupnice je ta školní. Jedničku piju jen na koštech na Moravě, dvojku jsem už i nějakou ze švestky domácí udělal, té trojky mám dost a mezi ně patří i tato, čtyřka se taky někdy povede, tedy vlastně nepovede a pětka je ten ostatní póvl, který mi dá mnohdy někdo ochutnat, že to je domácí z Moravy za 250 litr) Takže za mě JoJo ano.

Anonymní řekl(a)...

Také je letos dělám poprvé (mám 2 své stromy) a jsem velmi zvědav.
Dříve jsem je dělal s jinými švestkam a tak nevím jaké jsou samotné.
Až bude znám výsledek, dám to sem.
M.

Anonymní řekl(a)...

Dodávám slíbené:
- po sklizni doslazeno na 23 brix (Jojo není moc extra sladká)
- kvasinky použity ušlechtilé
- páleno následující rok po slizni v dubnu
- výtěžnost velmi dobrá, výsledek překvapivě dobrý již při 1D
- 2D mě teprve čeká
M.

Anonymní řekl(a)...

Tak po 2D naprosto vynikající, ani nestihla moc" zestárnout".
M.

Anonymní řekl(a)...

Pološvestka Jojo potřebuje pro kvalitu čtyři věci: 1) Důkladnou ochranu proti houbovým chorobám plodů, je velmi citlivá. 2) Probírku plodů při přeplození. Přeplozuje často, přeplozené stromy nedávají kvalitní ovoce. Někdy jako by se zaseknou a nechtějí dozrávat až jim odlehčíte. 3) Příznivé počasí na pozdní sklizeň s ohledem na bod číslo jedna. 4) Postupné sklízení, když otřesete všechno najednou nedosáhnete kvality.
Mám 8 stromů pěstovaných extenzivním způsobem v zatravněném sadu, které při splnění všech podmínek dávají výborný produkt pro zakládání kvasu. Bohužel ne vždy se podaří vše dodržet a proto je pak lepší kvas nezakládat. Považuju ji tedy za méně spolehlivou, navzdory její pravidelné velké plodnosti, ale co by se se vší tou slivovicí dělalo, kdyby se pálilo každý rok?
Ke slivovici můžu říct, že má jak příjemnou švestkovou chuť tak vůni.Stromy jsem nevykácel a ani nepřeštěpoval a nemám to v úmyslu.

Vyhlídka (300 m n.m)


Počet zobrazení stránky

Seznam posledních článků:

Seznam posledních komentářů: